Förskolan Trollebo

I Löa hittar vi förskolan Trollebo, alldeles i anknytning till Löa friskola. Det är en lantlig miljö med närhet till skog, sjöar och frisk luft.

Förskolan öppnades 1993. Under åren har barnantalet ökat så en tillbyggnad blev nödvändig. Den blev färdig våren 2013.

Vi arbetar efter förskolans läroplan. Vi strävar efter att få nyfikna, vetgiriga barn. Vi ger dem möjlighet att vara med och påverka hur vi formar verksamheten. Vi strävar efter att alla barn ska känna sig trygga och kunna lita på sin egen förmåga.

Samarbetet med skolan fungerar så att de äldre barnen får gå till skolans matsal och äta sin lunch där vilket gör att miljön i skolan är känd för barnen när de blir skolbarn. Barn går även till skolgården och leker ibland, vi tycker att det är till stor fördel att barnen i lugn och ro får vänja sig vid skolmiljön. Samarbete mellan förskola och fritids gör även att barnen bekantar sig med fritidsbarn och pedagoger.

Vi är lyhörda pedagoger och positiva förebilder för barnen. För oss är det viktigt med ett nära samarbete med föräldrar, för att barn och föräldrar ska trivas så bra som möjligt. Vi erbjuder föräldramöten och diskussionskvällar.

Föräldrar är delaktiga i storstädning av förskolan och arbete med en fin utemiljö, två gånger/termin.

Om du är nyfiken på vår verksamhet är du välkommen att hälsa på oss eller kontakta oss på telefon 0580-30195 Det går bra att lämna in en ansökan och ställa sig i kö till en förskoleplats. Ansökan hittar du HÄR.

Telnr: 0580 301 95

E-post: loaskola@loaskola.se

Trollebo Löa förskola
Barn leker i sandlåda Löa förskola